Friday, January 1, 2010

MGA SELEKSYON GIKAN SA LIBRO NI MOISES

An salik gikan sa translasyon kan Biblia bilang ipinagpahayag ki Joseph Smith an Propeta, Hunyo 1830-Pebrero 1831.

TSAPTER 1

(Hunyo 1830)

An Diyos nagpahayag kan saiyang sadire ki Moises---Si Moises pinagbago---Komprontasyon ki Satanas---Kadakulon na mga pinag-erokan na mga kinaban an nahiling---Mga mundo na mayong bilang an pinaglalang sa paagi kan Ake---An gibo nin Diyos asin kamurawayan tanganing darahon na mangyari an immortalidad asin an eternal na buhay nin tawo.

1 AN mga tataramon nin Diyos, na siya an nagtaram ki Moises kan sarong panahon na kunsoarin si Moises pinagdara sa itaas nin sarong halangkawon na gayong bukid,

2 Asin saiyang nahiling an Diyos lalawgon sa lalawgon, asin siya nakipag-olay saiya, asin an kamurawayan nin Diyos yaon ki Moises; kun kaya si Moises nakapagtagal sa saiyang presensiya.

3 Asin an Diyos nagtaram ki Moises, na nagsasabi: Hilnga, Ako an Kagurangnang Diyos na Makakamhan, asin Daeng Katapusan an sakuyang pangaran; nin huli ta Ako daeng kapinunan nin mga aldaw o katapusan nin mga taon; asin bako daw na ini daeng katapusan?

4 Ain, hilnga, ika an sakuyang akeng lalake; kumbaya mansaya, asin Ako magpapahiling saimo kan madahumong gibo nin sakuyang mga kamot; pero bakong gabos, nin huli ta an sakuyang mga gibo mayong katapusan, asin man an sakuyang mga tataramon, nin huli ta sinda dae mag-uuntok.

5 Kumbaya, mayong tawo an makakahiling kan gabos kong mga gibo, laen lang na siya nakapaghiling na kan gabos kong kamurawayan; asin mayong tawo an makakahiling kan gabos kong mga kamurawayan, asin pagkatapos yaon pa sa laman sa ibabaw nin daga.

6 Asin Ako igwa nin sarong trabaho para saimo, Moises, sakuyang akeng lalake; asin ika yaon sa kaagidan kan sakuyang Bugtong na Pinili; asin an sakuyang Bugtong na Pinili iyo asin an magigin Tagapagligtas, nin huli sa siya pano nin grasya asin katotoohan; pero mayong Diyos na laen sako, asin gabos na mga bagay yaon sa presente sa sako, nin huli ta Ako nakakaaram sa sainda gabos.

7 Asin ngonyan, hilnga, ining sarong bagay Ako mapahiling sa saimo, Moises, sakuyang akeng lalake, nin huli ta ika yaon sa mundo, asin ngonyan Ako an magpapahiling kaini sa saimo.

8 Asin ini nangyaring naglipas na si Moises nagmansay, asin nahiling an mundo na kun saen siya pinaglalang; asin si Moises nakapaghiling sa mundo asin sa mga katapusan kaini, asin an gabos na mga kaarakian nin mga tawo na yaraon, asin pinaglalang; sa kapareho siya grabeng gayo an kangangalasan asin pagkahuyak.

9 Asin an presensiya nin Diyos nagbaya gikan ki Moises, na an saiyang kamurawayan dae nakalukob ki Moises; asin si Moises pinagbayaan sa saiyang sadire. Asin habang siya pinagbayaan sa sadire niya, siya natumba sa daga.

10 Asin ini nangyaring naglipas na idto nangyari sa lawig nin kadakulon na mga oras bago si Moises giraray naresibe an saiyang natural na kusog na siring sa tawo; asin siya nakapagsabi sa sadire niya: Ngonyan, nin huli kaining kausa ako nakakaaram na an tawo daeng kamugtakan, na an bagay ini kaidto dae ko pinaghuhuna-huna.

11 Pero ngonyan an sakuyang sadireng mga mata an nakapaghiling sa Diyos; pero bako an sakuyang natural, kundi an sakuyang espirituwal na mga mata, nin huli ta an sakuyang natural na mga mata dae nanggad makakapaghiling; nin huli ta ako dapat na nagkadaragang asin naggadan sa saiyang presensiya; pero an saiyang kamurawayan yaon sako; asin ako nakapaghiling kan saiyang lalawgon, nin huli ta ako pinagbag-o sa atubangan niya.

12 Asin ini nangyaring naglipas na kunsoarin si Moises nagsabi kaining mga tataramon, hilnga, si Satanas nag-abot sa pagtentar saiya, na nagsasabi: Moises, ake nin tawo, magsamba ka sako.

13 Asin ini nangyaring naglipas na si Moises namansayan si Satanas asin nagsabi: Siisay ka man? Nin huli ta hilnga, ako sarong akeng lalake nin Diyos, na kaagidan kan saiyang Bugtong na Pinili; asin haen baya an saimong kamurawayan, na tangani na ako dapat na magsasamba saimo?

14 Nin huli ta hilnga, ako dae makakapaghiling sa Diyos, laen lang na an saiyang kamurawayan maglulukob sako, asin ako pinagbag-o sa atubangan niya. Pero ako nakakahiling saimo sa natural na tawo. Bako daw na ini iyong gayo?

15 Pagbendisyunan lugod an pangaran nin sakuyang Diyos, nin huli ta an saiyang Espiritu dae man gabos na pinagwara gikan sako, o baya haen an saimong kamurawayan, nin huli ta ini baga kadikloman sa sako? Asin ako makakapaghusga sa tahaw mo asin an Diyos; nin huli ta an Diyos nagsabi sa sako: Magsamba ka sa Diyos, para saiya ka sana dapat na magsisirbe.

16 Magrayo ka digde, Satanas; dae mo ako pagdayaon; nin huli ta an Diyos mismo nagsabi sako: Ika baya kaagidan kan sakuyang Bugtong na Pinili.

17 Asin siya man nagtao sako nin mga kasugoan kunsoarin siya nag-apod sako luwas sa nag-aagabaab na palumpon, na nagsasabi: Mag-apod ka sa Diyos sa pangaran nin sakuyang Bugtong na Pinili, asin magsamba ka sako.

18 Asin giraray si Moises nagsabi: Ako dae mag-uuntok sa pag-apod sa Diyos, ako igwa pang ibang mga bagay na ipaghahapot saiya: nin huli ta an saiyang kamurawayan naglukob sako, na kumbaya ako makakapaghusga sa tahaw niya asin saimo. Maghale ka digde, Satanas.

19 Asin ngonyan, kunsoarin si Moises nakapagsabi kaining mga tataramon, si Satanas napakurahaw nin sarong makusog na boses, asin nagwala sa ibabaw nin daga, asin nagsugo, na nagsasabi: Ako an Bugtong na Pinili, magsamba ka sako.

20 Asin ini nangyaring naglipas na si Moises nagpoon na matakot na gayo; asin habang siya nagpoon na sa pagkatakot, saiyang nahiling an kapaitan nin impiyerno. Daeng pagkukulang, nangapudan sa Diyos, siya nagresibe nin kusog, asin siya nagsugo, na nagsasabi: Maghale ka sako, Satanas, nin huli ta ining sarong Diyos sana ako magsasamba, na iyo ngani an Diyos nin kamurawayan.

21 Asin ngonyan si Satanas nagpoon nang mangubog-kubog, asin an daga naglinog; asin si Moises nagresibe nin kusog, asin nag-apod sa Diyos, na nagsasabi: Sa pangaran nin Bugtong na Pinili, maghale ka digde, Satanas.

22 Asin ini nangyaring naglipas na si Satanas nagkurahaw nin sarong dakulaon na boses, na may pagtatangis, asin mga pagrait, asin pagrag-ot nin mga ngipon; asin siya naghale digde, magin gikan sa presensiya ni Moises, na siya dae na nahiling niya.

23 Asin ngonyan sa bagay na ini si Moises nagpatotoo; pero nin huli sa karigsokan ini dae nakamit sa pag-iriba nin mga kaarakian nin mga tawo.

24 Asin ini nangyaring naglipas na kunsoarin si Satanas naghale na gikan sa presensiya ni Moises, dangan si Moises nagtangad kan saiyang mga mata sa langit, habang napapano kan Espiritu Santo, na iyo an nagpatotoo kan Ama asin kan Ake;

25 Asin nangangapudan sa pangaran nin Diyos, saiyang nahiling an saiyang kamurawayan giraray, nin huli ta ini nakalukob saiya; asin siya nakadangog nin sarong boses, na nagsasabi: Paladan ka, Moises, nin huli ta Ako, an Makakamhan, pinagpili ka, asin ika paghihimoon na mas makusog kesa kadakol na mga katubigan; nin huli ta sinda magsusunod kan saimong sugo na siring baga na ika Diyos.

26 Asin uya, Ako kaiba mo, magin sagkod sa katapusan nin saimong mga aldaw; nin huli ta saimong ipagliligtas an sakuyang mga katawohan gikan sa kauripnan, na iyo ngani an Israel na sakuyang pinili.

27 Asin ini nangyaring naglipas, habang an boses padagos pang nagtataram, si Moises binaling an saiyang mga mata asin nahiling an kinaban, iyo, maski an kabilogan kaini; asin mayo ni sarong partikulo kaini na dae niya nahiling, namansayan ini sa paagi kan espiritu nin Diyos.

28 Asin saiyang nahiling man an mga nag-eerok kaini, asin mayo ni sarong kalag na dae niya nahiling; asin saiyang namansayan sinda sa paagi kan Espiritu nin Diyos; asin an saindang kabilangan dakulaon, na dae ngani mabibilang na siring sa baybay na yaon sa baybayon nin dagat.

29 Asin saiyang nahiling an kadakol na mga kadagaan; asin an lambang kadagaan pinag-apod na daga, asin igwa nin mga nag-eerok sa lalawgon kaini.

30 Asin ini nangyaring naglipas na si Moises nag-apod sa Diyos, na nagsasabi: Sabiha tabi sako, Ako nagngangayo-ngayo saimo, tadaw baya ta arog kaini an mga bagay, asin sa ano baya ta hinimo mo po sainda?

31 Asin hilnga, an kamurawayan nin Kagurangnan nakalukob ki Moises, na tangani baya si Moises nagtitindog sa presensiya nin Diyos, asin nakiolay saiya lalawgon sa lalawgon. Asin an Kagurangnang Diyos nagsabi ki Moises: Para sa sakuyang sadireng katuyuhan kaya Ako an naghimo kaining mga bagay. Uya baya an kadunungan asin ini yaon sako.

32 Asin sa paagi kan tataramon nin sakuyang kapangyarihan, Ako an naglalang sainda, na iyo ngani an sakuyang Bugtong na Piniling Ake, na iyo an pano nin grasya asin katotoohan.

33 Asin mga kinaban na mayong kabilangan Ako an naglalang; asin Ako man an naglalang sainda para sa sadire kong katuyuhan; asin sa paagi kan Ake Ako an naglalang sainda, na iyo ngani an sakuyang Bugtong na Pinili.

34 Asin an enot na tawo kan gabos na mga tawo sakong pinag-apod na Adan, na iyo an kadakol.

35 Pero an kasaysayan sana kan kinaban na ini, asin an mga nag-eerok kaini, Ako magtatao sa saimo. Nin huli ta hilnga, igwa nin kadakulon na mga kinaban na naglipas na sa paagi kan tataramon nin sakuyang kapangyarihan. Asin igwa nin kadakulon na ngonyan nagtitindog pa, asin daeng kabilangan sinda para sa tawo; kundi na gabos na mga bagay pinagbilang para sako, nin huli ta sinda sakuya asin Ako an nakakaaram sainda.

36 Asin ini nangyaring naglipas na si Moises nagtaram sa Kagurangnan, na nagsasabi: Mapano ka man lugod nin pagkaherak sa saimong surugoon, O Diyos, asin sabiha tabi sako an mapapanungod sa kinaban na ini, asin sa mga nag-eerok kaini, asin man sa mga kalangitan, asin dangan pa na an saimong surugoon magin kontento.

37 Asin an Kagurangnang Diyos nagtaram ki Moises, na nagsasabi: An mga kalangitan, sinda kadakulon, asin sinda dae mabibilang para sa tawo; kundi sinda pinagbilang para sako, nin huli ta sinda sakuya.

38 Asin siring na an sarong kinaban naglipas na, asin an mga kalangitan kaini magin iyo man sa ibang maarabot, asin daeng katapusan an sakuyang mga gibo, ni an sakuyang mga tataramon.

39 Nin huli ta hilnga, iyo ini an sakuyang gibo asin an sakuyang kamurawayan----na darahon na mangyari an immortalidad asin eternal na buhay nin tawo.

40 Asin ngonyan, Moises, sakuyang ake, Ako magtataram sa saimo mapapanungod sa kinaban na ini na kun saen ika nakatindog; asin ika magsusurat nin mga bagay na Ako an magtataram.

41 Asin sa sarong aldaw kunsoaring na an mga kaarakian nin mga tawo maghuhuna sa sakuyang mga tataramon na mayong kamanungdanan asin paghaleon an kadakol sainda gikan sa libro na saimong pagsusuraton, hilnga, Ako mag-aalaga pa nin ibang siring saimo; asin sinda maipagbalik giraray sa pag-iriba nin mga kaarakian nin mga tawo---sa pag-iriba nin kadakol na maniniwala.

42 (An mga tataramon na ini pinagsabi ki Moises sa may bukid, na an pangaran kaini dae nanggad maipagsabi sa pag-iriba kan mga kaarakian nin mga tawo. Asin ngonyan sinda pinagsasabi sa saimo. Dae mo ipagpahiling sa iba laen lang sainda na matubod. Arog kaini. Amen.)