Friday, January 1, 2010

Tsapter 4

(Hunyo-Oktubre 1830)

Paano si Satanas nagin an diyablo---Siya an nagtentar ki Eba---Si Adan asin si Eba nahulog asin an kagadanan naglaog na sa mundo.

1 ASIN AKO, an Kagurangnang Diyos, nagtaram ki Moises, na nagsasabi: An Satanas na iyan, na iyo na saimong nasugo sa pangaran nin sakuyang Bugtong na Pinili, iyo man sanang pareho idtong naggikan sa kapinunan, asin siya nag-abot sa atubangan ko, na nagsasabi---Hilnga, uya baga ako, ipagpadara ako, Ako magigin ake mo, asin ako an magtutubos kan gabos na sankatawohan, na tanganing mayo nin sarong kalag an mawawara, asin seguradong akong magigibo ko ini; kumbaya ipagtao mo sako an saimong honra.

2 Pero, hilnga, sakuyang Namumutan na Ake, na iyo an sakuyang Namumutan asin Pinili gikan pa sa kapinunan, na nagsabi sa sako---Ama, an saimong pagboot an mangyari, asin an kamurawayan mapasaimo sagkod pa man.

3 Kumbaya, nin huli ta si Satanas nagrebelled laban sako, asin pinagmawot na destrosohon an ahensiya nin tawo, na Ako, an Kagurangnang Diyos, na ipinagtao saiya, asin man, na Ako dapat na ipagtatao saiya an sakuyang sadireng kapangyariha; sa paagi kan kapangyarihan nin sakuyang Bugtong na Piniil, Ako nagkausa na siya dapat na ipagtapok paibaba;

4 Asin siya nagin Satanas, iyo, na iyo na ngani an diyablo, an ama nin gabos na kaputikan, tanganing mandaya asin butahon an mga tawo, asin ipag-adya sinda na magin sakop kan saiyang kagustuhan, na magin siring kadakol ninda na habong maghinanyog kan sakuyang boses.

5 Asin ngonyan an halas iyo an mas madunong kesa iba mga hayop nin kalantadan na Ako, an Kagurangnang Diyos, an naghimo.

6 Asin si Satanas ipinagbugtak sa laog kan puso nin halas, (nin huli ta siya nakapag-agda nin kadakol na makaiba niya,) asin siya man nagmawot na dayaon si Eba, nin huli ta siya dae nakaaram kan isip nin Diyos, kumbaya siya nagmawot na destrosohon an mundo.

7 Asin siya nagsabi sa babaye: Iyo, an Diyos baya nagsabi---Kamo dae nanggad magkakan sa lambang kahoy nin hardin? (Asi siya nagtaram sa paagi kan nguso nin halas.)

8 Asin an babaye nagsabi sa halas: Kami puwedeng magkakakan kan prutas nin mga kahoy sa hardin;

9 Pero sa pruta kan kahoy na saindong nahihiling na yaon sa katahawan nin hardin, an Diyos nagsabi---Kamo dae magkakakan kaiyan, ni kamo magdudutdot kaini, ta kamo baya magagadan.

10 Asin an halas nagsabi sa babaye: Kamo dae seguradong magagadan;

11 Nin huli ta an Diyos nakakaaram na gayo na sa aldaw na kamo magkakan kaini, dangan pa an saindong mga mata mabubuksan, asin kamo magigin siring sa mga diyos, nakakaaram nin marahay asin maraot.

12 Asin kunsoarin na an babae nahiling na an kahoy marahayon para sa pagkakan, asin na ini nagin madahumon sa mga mata, asin sarong kahoy na pagmamawoton tangani na mahimo siyang madunong, siya nagkua kan prutas kaini, asin nagkakan, asin man nagtao sa saiyang esposo na kaiba niya, asin siya nagkakan.

13 Asin an mga mata ninda parehong nagkaburukasan, asin sinda nakaaram na sinda huba. Asin sinda nagtarahi nin mga dahon nin igos na pinagtagpi asin naghimo sa saindang mga sadire nin mga sagaysay.

14 Asin saindang nadangog an boses nin Kagurangnang Diyos, habang sinda naglalakaw-lakaw sa may hardin, sa magaya-gayang aldaw; asin si Adan asin an saiyang esposa nagtarago kan saindang mga sadire gikan sa presensiya nin Kagurangnang Diyos sa tiripon nin mga kakahuyan sa may hardin.

15 Asin Ako, an Kagurangnang Diyos, nag-apod kiAdan, asin nagsabi sa saiya: Haen baya ika?

16 Asin siya nagsabi: Ako nakapagdangog kan saimong boses sa may hardin, asin Ako natakot, nin huli ta sakong nahiling na Ako huba, asin Ako nagtago kan sakuyang sadire.

17 Asin Ako, an Kagurangnang Diyos, nagsabi ki Adan: Siisay baya ang nagsabi saimo na ika huba? Nakapagkakan ka ba nin kahoy na kun saen Ako nagsugo saimo na kamo dae dapat na magkakan, ta kun iyo kamo seguradong magagadan?

18 Asin an lalake nagsabi: An babaye na saimong pinagtao sako, asin pinagsugo na siya dapat kaiba ko, siya an nagtao sako kan prutas nin kahoy asin Ako nagkakan.

19 Asin Ako, an Kagurangnang Diyos, nagsabi sa babaye: Ano baya ining bagay na saimong naginibo? Asin an babaye nagsabi: An halas pinagdaya ako, asin Ako nagkakan.

20 Asin Ako, an Kagurangnang Diyos, nagsabi sa halas: Nin huli ta saimong pinaggibo ini ika pagsusumpaon labaw sa gabos na kabakahan, asin labaw sa lambang hayop nin kalantadan; sa saimong tulak ikaw magkakanap, asin alpog an saimong pagkakakanon sa gabos na mga aldaw nin saimong buhay;

21 Asin Ako magbubugtak nin kaulangan sa katahawan mo asin sa babaye, sa katahawan kan saimong banhi asin kan saiyang banhi; asin siya magtitimak kan saimong payo, asin ika magsisingot kan saiyang buol.

22 Sa babaye, Ako, an Kagurangnang Diyos, nagsabi: Ako an magdadagdag kan saimong kamondoan asin kan saimong pangingidam. Sa kamondoan ika magmumundag nin mga kaarakian, asin an saimong pagmamawot magigin para sa saimong esposo, asin siya an magpapamahala labaw saimo.

23 Asin ki Adan, Ako, an Kagurangnang Diyos, nagsabi: Nin huli ta ika naghinanyog sa boses kan saimong esposa, asin nakapagkakan kan prutas nin kahoy na Ako an nagsugo saimo, na nagsasabi---Ika dae magkakan kaini, pagsumpaon an daga para saimo; sa kamondoan ika magkakakan kaini sa gabos na mga aldaw nin saimong buhay.

24 Mga tunok man, asin binit ini an ipagbubunga sa saimo, asin ika magkakakan sa herbo nin kalantadan.

25 Sa paagi kan ganot nin saimong lalawgon ika magkakan nin tinapay, sagkod na ika magbalik sa daga---nin huli ta ika seguradong magagadan---nin huli ta gikan kaini ika pinagkua: nin huli ta alpog ka kaidto, asin sa alpog ika mabalik.

26 Asin si Adan nag-apod sa saiyang esposa sa pangaran na Eba, nin huli ta siya an ina kan gabos na mga buhay; para kaini Ako, an Kagurangnang Dyos, nag-apod kaini sa enot kan gabos na mga babaye, na kadakulon.

27 Ki Adan, asin man sa saiyang esposa, Ako, an Kagurangnang Diyos, naghimo nin mga gubing kan mga anit, asin pinagbadoan sinda.

28 Asin Ako, an Kagurangnang Diyos, nagsabi sa sakuyang Bugtong na Pinili: Hilnga, an tawo nagigin siring na sa satuya na nakakaaram na nin marahay asin maraot; asin ngonyan baka baya na siya magdutdot kan saiyang kamot asin makiparte man kan kahoy nin buhay, asin magkakakan asin mabubuhay nin daeng kasagkoran,

29 Kun kaya Ako, an Kagurangnang Diyos, pagpapaluwason siya gikan sa Hardin nin Eden, tanganing magbungkal nin daga na kun saen siya pinagkua;

30 Nin huli ta Ako, an Kagurangnang Diyos, nabubuhay, iyo ngani man an sakuyang mga tataramon na dae maibabalik sa kadaehan, nin huli habang sinda nagluluwas sa sakuyang nguso sinda kaipong magka-urutob.

31 Kaya Ako an nagpahale sa tawo, asin Ako an nagpamugtak sa may sirangan kan Hardin nin Eden, nin serapin asin nin sarong naglalaad na espada, na nag-iikot sa lambang dalan tanganing pagbantayan an dalan pasiring sa kahoy nin buhay.

32 (Asin iyo ini an mga tataramon na Ako an nagtaram sa sakuyang surugoon na si Moises, asin sinda tunay siring na ako an nagboot; asin Ako an nakapagtaam kaini sa saimo. Hingohaon mo na dae mo sinda maipagpahiling sa tawo, sagkod na Ako an nagsugo saimo, laen lang sainda na naniniwala. Amen.)