Friday, January 1, 2010

Tsapter 3

(Hunyo-Oktubre 1830)

An Diyos an espituwal na naglalang kan gabos na bagay bago pa man sinda natural na nangyari sa ibabaw nin kinaban---Enot na tawo asin enot na laman pinaglalang---A babaye tagapagtabang para sa lalake.

1 KAYA an langit asin an daga pinagtapos na, asin an gabos na hukbo ninda.

2Asin sa ikapitong aldaw Ako, Diyos, nagtapos kan sakuyang trabaho, asin gabos na mga bagay na Ako an naghimo; asin Ako nagpahingalo sa ikapitong aldaw gikan sa gabos kong gibo, asin an gabos na mga bagay na Ako an naghimo pinaghaman na, asin Ako, Diyos, nahiling na sinda marahayon;

3 Asin Ako, Diyos, pinagbendisyunan an ikapitong aldaw, asin pinagpabanal ini; nin huli ta sa laog kaini Ako nagpahingalo gikan sa gabos na sakuyang trabaho na Ako, Diyos, an naglalang asin an naghimo.

4 Asin ngonyan, hilnga, Ako nagsasabi sa saimo, na iyo ini an mga henerasyon nin lanigt asin nin daga, kunsoarin na sinda pinaglalang, sa aldaw na Ako, an Kagurangnang Diyos, pinaghimo ang langit asin an daga,

5 Asin an lambang pananom sa kalantadan bago pa ini yaon sa daga, asin an lambang herbo nin kalantadan bago pa ini nagtalubo. Nin huli ta Ako, an Kagurangnang Diyos, an naglalang kan gabos na mga bagay, na Ako an nakapagtaram, sa espirituwal, bago pa man na sinda natural na mapasa yaon sa ibabaw nin lalawgon nin daga. Nin huli ta Ako, an Kagurangnang Diyos, dae nagkausa kaini na mag-uran sa ibabaw nin lalawgon nin daga. Asin Ako, an Kagurangnang Diyos, an naglalang kan gabos na mga kaarakian nin mga tawo; asin mayo pa kaidto nin sarong tawo na magbubungkaw kan daga; nin huli ta sa langit pinaglalang ko na sinda; asin dae pa kaidto nagkaigwa nin laman sa daga, ni an yaon sa tubig, ni an yaon sa paros;

6 Pero Ako, an Kagurangnang Diyos, nagtaram, asin uya nagkaigwa nin sarong kabasaan gikan sa daga, asin iyo an nagtubig sa bilog na lalawgon nin kadagaan.

7 Asin Ako, an Kagurangnang Diyos, pinagporma an tawo gikan sa alpog nin daga, asin pinagpahangos sa paagi kan saiyang dungo kan hinangos nin buhay; asin an tawo nagin sarong buhay na kalag, an enot na laman sa ibabaw nin kinaban, an enot na tawo man; daeng pagkukulang, an gabos na mga bagay kaidto pinaglalang na; pero espirituwal na sinda pinaglalang asin pinaghimo na uyon sa sakuyang tataramon.

8 Asin Ako, an Kagurangnang Diyos, nagtanom nin sarong hardin sa sirangang parte kan Eden, asin duman Ako an nagbugtak sa tawo na Ako an nagporma.

9 Asin gikan sa daga naghimo Ako, an Kagurangnang Dyos, na magpatalubo nin lambang kahoy, sa natural, na ini magayagaya sa paghilingon nin tawo; asin tawo makakapaghiling kaini. Asin ini nagi man na sarong buhay na kalag. Nin huli ta kaidto in espirituwal kan aldaw na Ako an naglalang kaini; nin huli ta ini yaon pa man sa kamugtakan na kun saen Ako, Diyos, an naglalang kaini, iyo, magin an gabos na mga bagay na Ako an nag-andam para gamiton nin tawo; asin an tawo nahiling na ini marahayon para sa pagkakan. Asin Ako, an Kagurangnang Diyos, an nagtanom man kan kahoy nin buhay sa katahawan nin hardin, asinman an kahoy nin kaaraman nin marahay asin maraot.

10 Asin Ako, an Kagurangnang Diyos, nagkausa na sarong salog an magluwas gikan sa Eden tanganing magpatubig kan hardin; asin gikan kaiyan ini pinagbanga, asin nagin apat an padumanan.

11 Asin Ako, an Kagurangnang Diyos, pinag-apod an pangaran kan enot na Pison, asin ini minadalayday sa bilog na kadagaan nin Havilah, na kun saen Ako, an Kagurangnang Dyos, naglalang nin kadakol na bulawan;

12 Asin an bulawan sa kadagaang iyan marahayon, asin igwa nin bdellium asin gapo na onyx.

13 Asin an pangaran ka ikaduwang salog pinag-apod na Gihon; iyo man ini an minadalayday sa bilog nakadagaan nin Ethiopia.

14 Asin an pangaran kan ikatolong salod iyo an Hiddekel; na ini minadalayday pasiring sa sirangan kan Assyria. Asin an ikaapat na salog iyo an Euphrates.

15 Asin Ako, an Kagurangnang Diyos, dinara an tawo, asin pinagpamugtak sa Hardin nin Eden, tanganing pangalagaan ini, asin tanganing bantayan ini.

16 Asin Ako, an Kagurangnang Diyos, nagsugo sa tawo, na nagsasabi: Sa lambang kahoy nin hardin saimong libreng makakakan,

17 Pero sa kahoy nin kaaraman nin marahay asin maraot, ika dae magkakakan kaiyan, daeng pagkukulang, ika mapuwedeng pumili para sa sadire mo, nin huli ta ini ipinagtao sa saimo; pero, giromdoma baya na Ako an nagpangalad kaini, nin huli ta sa aldaw na ika makakakan kaiyan ika seguradong magagadan.

18 Asin Ako, an Kagurangnang Diyos, nagsabi sa sakuyang Bugtong na Pinili, na ini bakong marahayon na an tawo dapat na magin solo; kumbaya, Ako maghihimo nin sarong tagapagtabang para saiya.

19 Asin maggikan sa daga Ako, an Kagurangnang Diyos, pinagporma an lambang hayop nin kalantadan, asin an lambang gamgam nin paros; asin nagsugo na sinda dapat na magdulok ki Adan, tanganing hilingon kun ano baya an saiyang ipag-apod sainda; asin sinda man nagin buhay na mga kalag; nin huli ta Ako, Diyos, pinaghangusan sinda nin hinangos nin buhay, asin nagsugo na anuman na ipag-apod nin Adan sa lambang maybuhay na nilalang, iyo na iyan an magigin pangaran ninda.

20 Asin si Adan an nagtao nin mga pangaran kan gabos na mga hayop, asin sa mga gamgam nin paros, asin sa lambang hayop nin kalantadan; pero para ki Adan, dae siya nakanagbo nin sarong tagapagtabang para saiya.

21 Asin Ako, an Kagurangnang Diyos, nagkausa nin sarong nanok na pagturog na maghulog ki Adan; asin siya nakaturog, asin Ako nagkua nin saro kan saiyang gusok asin pinagsarhan an laman na pinaggikanan kaini;

22 Asin an gusok na Ako, an Kagurangnang Dios, na pinagkua gikan sa lalake, naghimo Ako nin sarong babaye, asin pinagdara siya sa atubangan nin lalake.

23 Asin si Adan nagsabi: Ini ako nakakaaram ngonyan na tul-ang nin sakuyang mga tul-ang, asin laman nin sakuyang laman; siya pag-aapudon na Babaye, nin huli ta siya naggikan sa lalake.

24 Kun kaya na an sarong lalake matalikod sa saiyang ama asin saiyang ina, asin makikisumaro sa saiyang esposa; asin sinda magigin sarong laman.

25 Asin sinda pareho huba, an lalake asin an saiyang esposa, asin dae nasusupog.