Friday, January 1, 2010

Tsapter 2

(Hunyo-Oktubre 1830)

An Diyos an naglalang kan mga langit asin kan kinaban---Gabos na mga porma nin buhay pinaglalang---An Diyos naghimo nin tawo asin tinao saiya an dominyon na mangingibabaw sa gabos pang iba.

1 ASIN ini nangyaring naglipas na an Kagurangnan nagtaram ki Moises, na nagsasabi: Hilnga, Ako mapahayag sa saimo mapapanungod kaining langit, asin kaining kinaban; ipagsurat mo an mga tataramon na Ako an masabi. Ako an Kapinunan asin an Katapusan, an Makakamhan na Diyos; sa paagi kan sakuyang Bugtong na Pinili Ako naglalang kaining mga bagay; iyo, sa kapinunan Ako an naglalang kan langit, asin kan kinaban na kun saen ika nagtitindog.

2 Asin an kinaban kaidto mayong kapormahan, asin mayong laman; asin Ako nagkausa sa kadikloman na mag-abot sa ibabaw kan lalawgon nin kantil; asin an sakuyang Espiritu naghihiro sa kaibabawan kan lalawgon nin katubigan; nin huli ta Ako an Diyos.

3 Asin Ako, Diyos, nagsabi: Tuguti na magkaigwa nin liwanag; asin nagkaigwa nin liwanag.

4 Asin Ako, Diyos, nahiling an liwanag; asin an liwanag na iyan marahayon. Asin Ako, Diyos, pinagbanga an liwanag gikan sa kadikloman.

5 Asin Ako, Diyos, pinag-apod an liwanag na Aldaw; asin an kadikloman, Ako an nag-apod na Banggi; asin ini Ako an naggibo sa paagi kan tataramon nin sakuyang kapangyarihan, asin ini nangyayari habang Ako nagtataram; asin an kabanggihon asin an kaomagahon nangyari an enot na aldaw.

6 Asin giraray, Ako, Diyos, nagsabi: Tuguti na magkaigwa nin sarong kahiwasan sa katahawan nin mga katubigan, asin ini nangyayari, magin habang Ako nagtataram; asin Ako nagsabi: Tuguti na ini magbanga kan mga katubigan gikan sa mga katubigan; asin ini nangyari;

7 Asin Ako, Diyos, naghimo nin kahiwasan asin pinagbanga an mga katubigan, iyo, an kadakulon na mga katubigan sa irarom nin kahiwasan gikan sa mga katubigan na yaon sa ibabaw nin kahiwasan, asin ini nangyayaring gayo habang Ako nagtataram.

8 Asin Ako, Diyos, pinag-apod an kahiwasan Langit; asin an kabanggihon asin an kaomagahon nangyari an ikaduwang aldaw.

9 Asin Ako, Diyos, nagsabi: Tuguti na an mga katubigan na yaon sa irarom nin langit magin magkatiripon na magkasararo sa sarong lugar, asin ini nangyari; asin Ako, Diyos, nagsabi: Tuguti na magkaigwa nin marang kadagaan; asin ini nangyari.

10 Asin Ako, Diyos, pinag-apod an marang kadagaan na Daga; asin an katiriponan nin nagkasararong mga katubigan, pinag-apod kong Dagat; asin Ako, Diyos, nahiling na an gabos na mga bagay na Ako an naggibo marahayon.

11 Asin Ako, Diyos, nagsabi: Tuguti na an daga magpatalubo nin awot, an herbo na mamumunga nin pisog, an prutas na kahoy na mamumunga nin prutas, siring kan saiyang klase, asin an kahoy na mamumunga nin prutas, na an pisog dapat magin siring kaini kan sadire niya sa ibabaw nin daga, asin ini nangyayari habang Ako nagtataram.

12 Asin an daga nagpatalubo nin awot, lambang herbo na namumunga nin pisog na kaarog kan saiyang klase, asin an kahoy na namumunga nin prutas, na an pisog dapat magin yaon sa sadire niya, na kaagid kan saiyang klase; asin Ako, Diyos, nahiling na an gabos na mga bagay na Ako an naghimo marahayon;

13 Asin an kabanggihon asin an kaomagahon nangyari an ikatulong aldaw.

14 Asin Ako, Diyos, nagsabi: Tuguti na magkaigwa nin mga liwanag sa kahiwasan nin langit, tanganing magbanga kan aldaw gikan sa banggi, asin tuguti sinda na magin para sa mga senyales, asin para sa mga kapanahunan, asin para sa mga aldaw, asin para sa mga taon;

15 Asin tuguti sinda na magin para sa mga liwanag sa kahiwasan nin langit na magtatao nin liwanag sa ibabaw nin kinaban; asin ini nangyari.

16 Asin Ako, Diyos, naghimo nin duwang dakulaon na mga liwanag; asin an makusugon na liwanag iyo an maghahade sa aldaw, asin an maluyahon na liwanag iyo an maghahade sa banggi, asin an makusugon na liwanag iyo an saldang, asin an maluyahon na liwanag iyo an bulan; asin an mga bitoon man pinaghimo na magin uyon sa sakuyang tataramon.

17 Asin Ako, Diyos, nagpamugtak sainda sa kahiwasan nin langit tanganing magtao nin liwanag sa ibabaw nin kinaban,

18 Asin an saldang maghahade sa bilog na aldaw, asin an bulang maghahade sa bilog na banggi, asin tanganing magbanga kan liwanag gikan sa kadikloman; asin Ako, Diyos, nahiling na an gabos na mga bagay na Ako an naghimo marahayon;

19 Asin an kabanggihon asin an kaomagahon nangyari an ikaapat na aldaw.

20 Asin Ako, Diyos, nagsabi: Tuguti na an mga katubigan magpaluwas nin kadakulon na mga naghihirong mga nilalang na igwang buhay, asin gamgam na puwedeng magrulupad sa kaibabawan nin kinaban sa bukas na kahiwasan nin langit.

21 Asin Ako, Diyos, naglalang nin darakulang mga balyena, asin lambang buhay na nilalang na naghihiro, na an mga katubigan an nagpaluwas nin kadakulon, sa lambang klase kaini, asin lambang pakpakan na gamgam na susog sa klase kaini; asin Ako, Diyos, nahiling na an gabos na mga bagay na Ako an naglalang marahayon.

22 Asin Ako, Diyos, nagbendisyon sainda, na nagsasabi: Magin mabinunga kamo, asin magdakol, asin lantopon an mga katubigan nin dagat; asin tuguti na an mga gamgam maglayog sa kinaban;

23 Asin an kabanggihon asin an kaomagahon nangyaring an ikalimang aldaw.

24 Asin Ako, Diyos, nagsabi: Tuguti na daga magpaluwas nin mga may buhay na nilalang susog sa klase niya, mga kabakahan, asin mga nagkakanap na mga bagay, asin mga hayop nin daga na susog sa saindang klase, asin ini nangyari;

25 Asin Ako, Diyos, naghimo kan mga hayop nin kinaban na susog sa saindang klase, asin kabakahan na susog sa saindang klase, asin lambang bagay na nagkakanap sa ibabaw nin daga na susog sa saiyang klase; asin Ako, Diyos, nahiling na an gabos na ining mga bagay marahayon.

26 Asin Ako, Diyos, nagsabi sa sakuyang Bugtong na Pinili, na kaiba ko gikan pa sa kapinunan: Tugutan tang humimo nin tawo sa satuyang imahe, susog sa satuyang kaagidan; asin ini nangyari. Asin Ako, Diyos, nagsabi: Tuguti sinda na magkaigwa nin dominyon na labaw sa mga kasiraan nin dagat, asin labaw sa mga gamgam nin paros, asin labaw sa mga kabakahan, asin labaw sa daga, asin labaw sa lambang nagkakanap an bagay na nagkakamang sa ibabaw nin daga.

27 Asin Ako, Diyos, naglalang nin tawo sa sakuyang sadireng imahe, sa imahe nin sakuyang Bugtong na Pinili naglalang Ako saiya; lalake asin babaye naglalang Ako sainda.

28 Asin Ako, Diyos, pinagbendisyunan sinda, asin nagsabi sa sainda: Magin mabinunga kamo, asin magpakadakol, asin lakopon an kinaban, asin sakopa ini, asin magkaigwa nin dominyon labaw sa kasiraan nin dagat, asin labaw sa mga gamgam nin paros, asin labaw sa lambang maybuhay na bagay na naghihiro sa ibabaw nin daga.

29 Asin Ako, Diyos, nagsabi sa tawo: Hilnga, Ako an nagtao saimo kan lambang herbong namumunga nin pisog, na yaon sa ibabaw kan lalawgon sa bilog na daga, asin lambang kahoy na kun saen magigin prutas nin sarong kahoy na namumunga nin pisog; na tanganing ini kagigin para sa pagkakan.

30 Asin sa lambang hayop sa daga, asin sa lambang gamgam nin paros, asin sa lambang bagay na nagkakanap sa ibabaw nin daga, na kun saen Ako na nagtao nin buhay, magkakaigwa na ipagtatao nin lambang malinigon na herbo para sa pagkakan; asin ini nangyayari, magin habang ako nagtataram.

31 Asin Ako, Diyos, nahiling an lambang bagay na Ako an naghimo, asin, hilnga, gabos na mga bagay na Ako an naghimo marahayong gayo; asin an kabanggihon asin an kaomagahon nangyari ikaanom na aldaw.